attribution=setup_tool page_id="1929378090723498" theme_color="#ff5ca1" logged_in_greeting="Krásný den! Kdybyste chtěli pomoci s výběrem, tak mi napište. Vaše Petra Vipeta" logged_out_greeting="Krásný den! Kdybyste chtěli pomoci s výběrem, tak mi napište. Vaše Petra Vipeta">

neděle 10. prosince 2017

LAYOUT | Jak na zlatou a stříbrnou?


Kdybych měla vybrat jednu věc, které jsem se při tvoření zdráhala, bylo by to použití metalických barev. Kdekoli. Nejen na layoutech. Vždycky jsem se nejvíc bála toho, že když použiju zlatou nebo stříbrnou, bude to přeplácené nebo až moc okázalé. Nedocházelo mi, že tím přicházím o krásné efekty a hru odlesků. Tohle zdráhání se změnilo až po třičtvrtě roce tvoření a mohly za to kolekce Papero Amo (jak jinak, ty můžou za všechno :-D) od Lucie Šindelkové. Lucka ve své tvorbě krásně kombinuje zlaté prvky s pastelovými barvami, bílou a černou. Prostě pohádka. A pak taky to zlaté album, co jsem si pořídila proto, že ostatní pěkné barvy už byly vyprodané… osud nebo náhoda? A jak teda na to?

Mám tu pár doporučení a ukázek. Základem je držet se jen pár barev a pravidlem čím míň, tím líp. Metalické prvky pak více vyniknou. Pojďme na zlatou. S tou nejlépe ladí černá nebo bílá. Na stránky tedy volím bílý základ a nakombinuji k tomu dva až tři další barevné odstíny. A pak přidám tu zlatou. Někdy jen tak decentně pro oživení nebo doplnění stránky. Na layoutu "Ahoj, léto" jsem barevně vycházela z fotky. Na bílém základu se tak objevily papíry a ozdoby v odstínech zelené a modré. Stránku jsem sladila černými cákanci, které barevně a vzorově korespondují s puntíkatou čtvrtkou pod fotkou. A jako třešinku na dortu jsem přidala trochu té zlaté, která celý layout spolu se žluto-oranžovými středy kytiček krásně rozzářila.

O další stránce "#1" jsem už psala tady, ale koukneme se na ni ještě jednou z pohledu zlaté. Tahle stránka je barevná smršť, vynikají tam ale dvě hlavní barvy - modrá a červená. A zlatá je opět takovým akcentem.

Jindy je hezké se zlatou nešetřit a vysázet všechny ozdoby zlaté. Na layout "Láska" jsem použila opět papír z kolekce Hazelwood od 1Canoe2 stejně jako u dvou předchozích stránek. Vystřihla jsem hlavní motiv kytice, která vypadá jako vitráž, a zbytek doplnila opět bílou. A pak už jsem použila jen zlaté ozdoby - nápis láska, zlatý štítek, zlaté enamelky (čekaly na své uplatnění půl roku!) a zlatou niť. Nití jsem vyšila středy listů a zbytek naaranžovala pod poupata.


Přiznám se, že teď mám zlaté období a s touhle barvou jsem určitě ještě neskončila. Mám s ní ještě velké plány. Třeba kombinaci zlaté, stříbrné a měděné. Nebo Minc reactive foil od Heidi Swapp.  A taky klasickou kombinaci černé, bílé a zlaté, ta je krásná na stránkách i přáníčkách (asi se poohlídnu po vánoční kolekci Joyful od MME).

Jestli jsem se dlouho vyhýbala zlaté, tak stříbrné jsem se bránila o to déle. Jednou jsem ale hledala inspiraci na Pinterestu (uff, dají se tam strávit hodiny!!!) a narazila na tenhle krásný layout od Felicity Jane. A nápad byl rázem na světě.

Stránku jsem z velké části liftla - vodovkový podklad, rozložení stránky a hlavně ten nadpis! Na ten jsem použila kartonovou abecedu od Papero Amo a naembosovala jsem ji dvěma vrstvami stříbrného embossovacího prášku. Dalším stříbrným prvkem je velká kancelářská svorka vpravo nahoře. A vpravo dole jsem sešívačkou nacvakla dvě stříbrné sponky. A protože stříbrná krásně ladí se šedivou, doplnila jsem to šedivým podkladovým papírem pod fotku a narazítkovala šedivé hvězdičky na stránku a motivy na mini knížečky. A protože mi zrovna ze Scrapylife dorazily nádherné puffové samolepicí ozdoby z kolekce Escape the Ordinary od Pinkfresh Studio, musela jsem je použít.


Takže všechny strachy stranou a směle do toho! Když na to ale jdete od lesa, tak se to vydaří. Vezmete taky metalické odlesky na milost? Nebo se bojíte do své tvorby pustit jinou barvu?

************************************************************************************************
Podčarník: Mimochodem, na ty puffové samolepicí ozdoby jsem díky České poště čekala týden na doručení. Balíček si prostě jen tak odpočíval v Praze na depu. A to bylo v půlce listopadu! Pokud objednáváte materiál nebo dárky teď, tak  poštou raději ne… Já se totiž tak moc na tuhle kolekci těšila, že už jsem na tu poštu málem volala, kde to jako je…!?! To byly nervy!