attribution=setup_tool page_id="1929378090723498" theme_color="#ff5ca1" logged_in_greeting="Krásný den! Kdybyste chtěli pomoci s výběrem, tak mi napište. Vaše Petra Vipeta" logged_out_greeting="Krásný den! Kdybyste chtěli pomoci s výběrem, tak mi napište. Vaše Petra Vipeta">

sobota 4. listopadu 2017

PROJECT LIFE| Zaostřeno na úvodní kartičky


razítko slepice

Když jsem si nedávno listovala albem a kochala se našimi zážitky a fotkami, u některých stránek jsem se se zalíbením zastavila o něco déle a celý zážitek se mi vybavoval rychleji. U jiných stránek jsem se naopak musela zamýšlet, co to bylo za událost, a měla jsem tendenci se tam nezdržovat a obrátit na další list. Až pak mi docvaklo, čím to je. Úvodními kartičkami! Tam, kde byla výrazná kartička s trefným nadpisem, tam se mi vizuálně líbilo a hned jsem věděla, o co jde. Ale tam, kde úvodní kartička zanikala nebo chyběl ten správný nadpis, se mi tak nelíbilo a mysl byla chvíli zmatená. A jak teda taková správná úvodní kartička vypadá?

Dalo by se říct, že jakkoli, jen musí být výraznější nebo nápadnější či nápaditější než zbytek stránky. Měla by být takovou "údernicí" vaší stránky a měli byste ji zaznamenat na první pohled. A hlavně by měla předat informaci, o čem ta stránka bude. Pak budou oko i mozek spokojení.

Pro inspiraci vám ukážu pár mých oblíbených variant úvodních kartiček, které mám v albu nejčastěji. Album řadím po měsících a událostech. Na mojí úvodní kartičce nesmí chybět nadpis, zbytek informací už je variabilní. Pokud si řadíte album po týdnech, tak si místo nadpisu dáte číslo týdne (anebo obojí 😄).

Pouze nadpis
Page kit
Tuhle variantu používám, pokud sumarizuji, tedy pokud mám více fotek k jedné události a ta událost platí jako všeobecná. Zpravidla se to týká našeho každodenního života, prostoru, kde se pohybujeme, věcí, které máme. Dcerka mi jedno odpoledne snad poprvé ochotně zapózovala před foťákem, tak jsem udělala několik hezkých nerozmazaných(!) fotek a ty musely do alba.
Page kit

Nadpis + fotka
abeceda bold


Tahle varianta je podobná té předchozí, jen tam přidám i nějakou shrnující fotku. Tady se mi nashromáždily za celý měsíc fotky dcerky, jak si hraje na různých místech našeho bytu, a hodily se mi i do challenge od Scrapylife, a tak vznikla stránka o "pokojíku."


Nadpis + datum
razítka Fráze na každý den


Asi nejuniverzálnější varianta vhodná pro každou příležitost. A trochu toho zdobení k tomu, to je samozřejmost. Tahle kartička uvádí naše plavecké odpoledne v bazénu.
chipboards


Nadpis + journaling (+případně foto)
průhledné samolepky
Taky velmi univerzální varianta, která se hodí, když se nám jinam na stránku ten text nevleze. K tomu pěkný nadpis, případně malá fotka a je hotovo. Zbytek stránky je pak o fotkách a zdobení. Pěkně to stránku provzdušní. Tuhle variantu jsem použila na náš výlet do zoo. Na dalších kartičkách jsem použila i další výrazné nadpisy, které tu úvodní kartičku doplňují. Kartičku jsem ale umístila centrálně, aby vynikla. Celá stránka se tím spojila.
My life kit Papero Amo

Dvě úvodní kartičky
razítka Jak bylo


Někdy se podaří udělat dvě hlavní kartičky, zpravidla je jedna hlavnější. Tady v tom případě o tom rozhodlo opět umístění a asi i výraznost. Velká kartička je detailnější, barevnější, propracovanější a má výraznější, i když menší nadpis. A dala jsem jí nahoru doleva. Menší kartička obsahuje ten hlavní nadpis, ale působí spíš jako doprovodný podnadpis, je střídmější a ne tak výrazná. A je umístěna pod tu velkou kartičku. Dohromady ale tvoří povedené duo.
chipboards


A jak to máte vy? Dominují vaše úvodní kartičky celé stránce, anebo stojí v ústraní a čekají, až si je oko najde?