attribution=setup_tool page_id="1929378090723498" theme_color="#ff5ca1" logged_in_greeting="Krásný den! Kdybyste chtěli pomoci s výběrem, tak mi napište. Vaše Petra Vipeta" logged_out_greeting="Krásný den! Kdybyste chtěli pomoci s výběrem, tak mi napište. Vaše Petra Vipeta">

pátek 3. listopadu 2017

LAYOUT | Velké dilema oboustranných papírů

 
Dnešní trh nabízí širokou škálu designových papírů různých rozměrů, gramáží a vzorů. Někteří výrobci dělají jednostranné designové papíry, ale většinou se setkáváme s těmi oboustrannými. U oboustranných papírů bývá jeden vzor aktivní, tedy výrazný, různobarevný, členitý nebo obsahuje více detailů. Z druhé strany je pak vzor pasivní, tedy jednolitý, tlumenějších barev a se střídmějším designem. A proč to píšu? Protože mám občas dilema. U většiny papírů se mi jedna strana líbí víc než druhá, tam je to snadné. Ale někdy se prostě sejdou dva vystylované vzory a já nutně potřebuju použít oba.
Když vytvářím třicítkovou stránku, vybírám si jako základ právě ten pasivní design. Ale pak nepoužiju ten aktivní, že jo. Tak co s tím? Někdy se s tím prostě smířím a udělám radikální rozhodnutí. A pak si ten design stejně dokoupím a užiju si i tu druhou stranu :-D Jindy se mi ale ty dva designy hodí k sobě tak moc, že zatnu zuby a stříhám. Nerada totiž rozstříhávám ty designové kousky, některé bych si nejradši vystavila jen tak, bez fotky. Jenže právě tím stříháním ten skvělý design často vynikne ještě víc. No prostě dilema.

A tak to dopadlo i se stránkou Pretty peony od PEBBLES z kolekce Heart of home od Jen Hadfield (k dostání třeba tady). K fotce se mi hodily oba designy a nechtěla jsem se zříct ani jednoho. Po chvilce vnitřního boje jsem stránku rozstřihla napůl a vzala si k ruce i bílou základní stránku. Stránku s jemnými proužky jsem použila jako podklad pod fotku. Z druhé půlky jsem vystřihla několik pivoněk a zbytek stránky schovala na další projekt ;-) 

Fotku jsem podlepila bílou čtvrtkou a pivoňky naaranžovala kolem ní do půlkruhu. Vykukující růžek fotky jsem odstřihla. Do protilehlého rohu stránky jsem opět naskládala pár pivoněk, aby se kompozice spojila. A pak přišla na řadu moje nejoblíbenější část - zdobení. Chtěla jsem použít i krásnou abecedu z říjnového page kitu PA, ale zjistila jsem, že tam chybí R do nadpisu "Sestřenice," takže jsem snad poprvé využila i písmeno W a ustřihla z něj nožičku. K abecedě ladilo výsekové srdce "To jsme my" ve stejném designu. 

A pak už jen přidat trochu zelené v podobě věnečku a k tomu pár srdíček. Pořád to ale bylo málo zelené, a tak jsem si zacákala. No a journaling si nechávám na úplný konec. Nikdy ho u layoutů v zápalu tvoření a náhlé inspirace dopředu neplánuju a pak musím vymýšlet, kam s ním. Tady se to ale nabízelo samo, pěkně k pivoňkám.

A co vy? Střiháte, děláte nemilosrdnou selekci, dokupujete, anebo si to raději schováte na později?